Wybory wewnętrznych organów Rady Miejskiej

30/11/2018

Wybory wewnętrznych organów Rady Miejskiej

W dniu 29 listopada 2018 r. podczas II Sesji Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich odbyły się wybory wewnętrznych organów Rady - Wiceprzewodniczących Rady, Komisji Rewizyjnej, Komisji Skarg, Wniosków i Petycji oraz komisji stałych Rady.

W wyniku głosowania tajnego na Wiceprzewodniczących Rady zostali wybrani Wanda Laszczyńska i Wojciech Wójcik.

Poniżej przedstawiamy składy osobowe i przedmioty działania poszczególnych komisji.

Komisja Budżetu i Rozwoju

Przedmiotem działania komisji są w szczególności sprawy: budżetu gminy, inwestycji i remontów, gospodarki nieruchomościami, promocji gminy i współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw, współpracy z organizacjami pozarządowymi według właściwości merytorycznej komisji.

Skład Komisji:

  1. Anna Skórczak – Przewodnicząca komisji
  2. Sebastian Kotlarz – Zastępca Przewodniczącego Komisji
  3. Anna Herbut
  4. Gabriela Feldman
  5. Grzegorz Pacyna
  6. Wojciech Wójcik
  7. Jerzy Osiński
  8. Czesław Pudlik
  9. Jarosław Wojciechowski

 

Komisja Infrastruktury Technicznej i Zagospodarowania Przestrzennego

Przedmiotem działania komisji są w szczególności sprawy: wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, oczyszczalni ścieków, zaopatrzenia w energię elektryczną, gaz, zagospodarowania przestrzennego, melioracji i gospodarki wodnej, ochrony środowiska i gospodarki rolnej.

Skład Komisji:

  1. Grzegorz Mitek – Przewodniczący Komisji
  2. Piotr Sobko – Zastępca Przewodniczącego Komisji
  3. Wanda Laszczyńska
  4. Katarzyna Łapińska-Szymańska
  5. Wojciech Wójcik
  6. Jarosław Wojciechowski
  7. Krzysztof Bujak

 

Komisja Dróg, Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego

Przedmiotem działania komisji są w szczególności sprawy: bezpieczeństwa i porządku publicznego, ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, utrzymania gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego, współpracy z zarządcami dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych, lokalnego transportu zbiorowego, utrzymania cmentarzy gminnych, targowisk, utrzymania czystości i porządku, zieleni gminnej, wysypisk i utylizacji odpadów, współpracy z organizacjami pozarządowymi według właściwości merytorycznej komisji.

Skład Komisji:

  1. Piotr Sobko – Przewodniczący Komisji
  2. Krzysztof Bujak – Zastępca Przewodniczącego Komisji
  3. Anna Skórczak
  4. Dorota Smak
  5. Beata Czuchrowska
  6. Gabriela Feldman
  7. Grzegorz Pacyna
  8. Grzegorz Kołcz
  9. Katarzyna Łapińska-Szymańska

 

Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Przedmiotem działania komisji są w szczególności sprawy: oświaty, kultury, bibliotek gminnych i innych instytucji kultury, ochrony zabytków, sportu i turystyki, współpracy z Radą Młodzieżową oraz organizacjami pozarządowymi według właściwości merytorycznej komisji.

Skład Komisji:

  1. Katarzyna Sebzda-Sztul - Przewodnicząca Komisji
  2. Piotr Sobko – Zastępca Przewodniczącego Komisji
  3. Katarzyna Łapińska-Szymańska
  4. Wanda Laszczyńska
  5. Tomasz Giniewski
  6. Jerzy Osiński
  7. Antoni Kopeć

Komisja Spraw Społecznych

Przedmiotem działania komisji są w szczególności sprawy: ochrony zdrowia, pomocy społecznej i polityki prorodzinnej, gminnego budownictwa socjalnego i polityki mieszkaniowej, współpracy z Radą Seniorów oraz organizacjami pozarządowymi wg, właściwości merytorycznej komisji.

Skład Komisji:

  1. Sebastian Kotlarz  - Przewodniczący Komisji
  2. Anna Herbut – Zastępca Przewodniczącego Komisji
  3. Katarzyna Sebzda-Sztul
  4. Beata Czuchrowska
  5. Danuta Drożdż
  6. Wojciech Wójcik


Komisja Rewizyjna

Komisja kontroluje działalność Burmistrza, gminnych jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych Gminy pod względem legalności (zgodności działań kontrolowanych jednostek z przepisami prawa, w tym z uchwałami Rady i zarządzeniami Burmistrza), gospodarności (efektywności wykorzystania środków będących w dyspozycji kontrolowanego), rzetelności (zgodności wykonywania zadań z obowiązkami ciążącymi na wykonawcach czynności z tytułu sprawowanej funkcji, zajmowanego stanowiska), celowości (ocenie operacji gospodarczych w aspekcie zgodności z interesem Gminy oraz zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym).

Skład Komisji:

  1. Danuta Drożdż - Przewodnicząca Komisji
  2. Dorota Smak
  3. Grzegorz Mitek
  4. Tomasz Giniewski
  5. Jerzy Osiński


Komisja Skarg, Wniosków i Petycji

Opiniowanie skierowanych do Rady Miejskiej skarg na działania Burmistrza i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz opiniowanie składanych przez obywateli wniosków oraz petycji.

Skład Komisji:

  1. Tomasz Giniewski - Przewodniczący Komisji
  2. Anna Herbut
  3. Dorota Smak
  4. Gabriela Feldman
  5. Sebastian Kotlarz
  6. Antoni Kopeć
  7. Czesław Pudlik
  8. Grzegorz Kołcz
Autor: 
Magdalena Olszewska-Pawlik